Jom Klik Sekali

Thursday, June 11, 2009

PELANCARAN RAKAN ALAM SEKITAR (RAS)

2nd June 09, Tuesday (first day)

Aku diberi pilihan utk jadi urus setia kat Kuching or Muar memula mmg aku nak gi Kuching memandangkan aku tak pernah lagi sampai kat sane tapi bila aku tanya kat Kuching tu bila diorang kata bulan 10 dan tak tau lagi tarikhnya bila. Jadi aku pun igt gi Muar je sebab bulan 10 banyak sgt benda yang akan berlaku. So hari ni kitorg akan bertolak ke Muar sepatutnya jam 2.30 pm tapi cam biasa la janji melayu jam 3.30 pm baru gerak sebab ramai lagi member kat office keje x siap lagi sebelum nak gi sana. Nasib jugak agak baik sebab aku dengan member satu office dapat naik van pehhhh lega rasa dapat tahu naik van. so all da way aku juz tidoo je la dalam van maklum la tak demenda yg nak di buat...tibe-tibe bila dah masuk highway aku rasa dah masuk Johor pun si Fazli kawan aku call dia perli "bai ko dah sampai Muar ke?' aku yg tgh mamai baru bangun dari tidur pun jawab la "aku on da way la ni" rupa-rupanya ade bas yg rosak. si Fazli member aku tak tau yang aku naik van hahaha...jamm 6.00 pm aku Check in kat hotel D-99 kat Muar pas je Check in kitorg kuar balik pergi kat tempat event tu akan di lancar kan kat Dewan Jubli Intan untuk ape lagi kalau bkn acara kegemaran aku iaitu M.A.K.A.N then pas makan aku gi lagi beli kudapan untuk kat hotel malam nanti makan aku skang ni agak kurang mengawal nafsu makan aku. pas aku gi shopping aku pun naik van utk follow up urusetia yang sama ada dah check in atau pun belum banyak gak prob utk check in urus setia ini. kesian gak dengan officer aku tapi everything ok..malam tu dalam kul 12.00 am aku pun beradu di atas tilam hotel yg empuk dah la hotel baru bukak mmg nyenyak la that nite...

3rd June 09 Wednesday (second day)

Aku bangun seawal 6.30 am utk bersiap nak ke dewan untuk rehearsal RAS ni peh punya la malas pagi tu roommate aku Bonica tidur lagi aku nak solat Subuh sebab tu kene bangun awal. lepas je kitorang bersiap turun bawah utk berakfast Kak Ct dah dok call ajak turun breakfast. Macam biasa kan acara makan memang acara kegemaran aku pagi tu macam-macam ada aku pun tanpa berlengah semua yang terhidang aku jamah peh kenyang gile babe..alhamdulillah...then bila sampai kat dewan dah ramai yang ada . Kitorang agak lambat sampai sebab department kitorg yang tidur kat hotel yg jauh sikit daripada dewan. Pagi sampai ke malam rehearsal sempat jugak aku jadi pelakon sebagai Menteri Besar Johor. Baru aku faham kalau event diorang ni mcm mana sebab sebelum ni aku selalu jaga event Kolej je.

my roommate kat hotel Bonica

bos kat office ade yg confusing tgk muka kitorg dia kata kitorg sama.same ke?thinking...

Kak ct, Kak Lina, Fara, Kak Engku & me

barisan pelakon dari KAS sorang je import yg tengah-tengah tu NAHRIM



Pelancaran RAS (rehearsal je)

abis je rehearsal petang tu ade hi-tea makan satay, aku ape lagi mesti la sukakan sebab dah hobi aku makan. Lepas je makan kitorang balik hotel utk pergi rehearsal penuh malamnya plak.aku memang tak sabar nak balik hotel nak tidur kejap dan bersiap utk malam tu. malam tu aku agak confusing jugak nak pakai baju ape? at last aku pakai baju kurung bila aku turun lobi majoriti pakai seluar dah aku malu plak rasanya sebab aku pakai baju kurung cuma aku dengan kak lina je pakai baju kurung so gambar kat bawah ni gambar pada belah malam yang rasa mcm x best tu kitorang juz pegi utk tgk rehearsal penuh n makan lepas tu balik hotel tidur peh aku rasa kalau aku tak gi pun tak tak pe.


ready back to hotel

malam yg bosan

4th June 09 Thursday (Pelancaran RAS n last day yuhuuu)

hari ni memang semua kena bangun awal sebab majlis akan bermula jam 9.00 am. tapi aku bangun tak la awal pun aku tetap bangun mcm biasa tapi si Bonica dah bangun awal gila ahh jam 5.30 am dia dah bangun perghhh pagi tu bangun memang rasa tak puas lagi tidur. lepas je siap breakfast then gerak gi dewan. Kat dewan tak buat pape just pagi tu aku cek bilik press conference then letak air fresh. lepas tu tunggu sampai TPM sampai untuk mulakan majlis. aku berdiri kat barisan yang menunggu ketibaan TPM. Lebih kurang jam 9.15 am TPM pun sampai dan alhamdulillah majlis berlancar dengan lancar hari tu. aku tak sabar nk balik lepas je lunch makan nasi lauk yang boleh tahan sedapnya. Kitorang balik hotel dalam jam 11.30 am nak kemas barang untuk check out. Aku gunakan masa yang ade untuk tidur la ape lagi. Jam 12.30 pm check out n jam 1.30 pm gerak balik Putrajaya tinggal beberapa org je kat Muar utk settlekan dewan. Mcm biasa on the way balik aku tidur dengan nyenyaknya cuma berhenti sekejap kat kilang kerepek utk beli buah tangan bawak balik office on friday tu. Aku ni tidur mmg tak ingat dunia dalam van sampai ade yang perli. kawan-kawan yang satu van jangan marah ek sebab sy bising kat belakang. so sampai kat Putrajaya dalam pukul 4.00 pm terus balik rumah dan berehat...ahhhh leganya..berakhir jugak event ni. Kat bawah ni some picture on that day..yuhuuuuu back to the work...yang paling best balik dari muar baju aku habis ketat-ketat sebab aku dah bertambah montel ish bila nk dietttt????

aku di tengah orang ramai

barisan urusetia tapi Kak Iza org paling kuat

ketibaan TPM

TPM sedang melancarkan Kelab RAS

TPM mendaftar sebagai ahli Kelab RAS

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

followers