Jom Klik Sekali

Tuesday, October 27, 2009

Back From Holiday

Ouchh..malas gila nak masuk keje semalam maklumlah flight malam sampai sini pun dah pukul 10 lebih. Nasib baik my parents nak jemput so tak lah nak naik bas ngan erl utk balik putrajayakan. So last week on thursday aku gi terrengganu actually pergi nak sambut birthday my cayunk.. Telanjur tu kenal-kenal lah dengan family dia. Aku dah sampai tak tau nak pergi mana terrengganu tu. First day aku pergi melawat kak ipar kawan aku. Aku kalau pergi sana memang gi melawat dia sebab dulu first time aku pergi sane aku memang tido rumah dia. mase tu aku tak kenal lagi cayunk aku ni. after that kitorang pergi makan sotong goreng tepung, ikan goreng tepung semuanya goreng tepunglah. nyum..nyum sangat sedap kalau korang pergi ganu mesti cuba tau korang pergi kat seberang takir atau kat batu rakit. memang sedap makan sampai tak larat nak makan harga dia berpatutan lah jugak. tapi rugi lah kalau korang gi sane tak makan sebab tak sama yang kita makan kat sini. memang hari pertama aku makan je lah. then untuk hari kedua aku dan keluarga dia pergi mandi air terjun kat Lata Tembakah, Besut. Bab ni aku paling suka sebab aku suka mandi sungai. Air dia sangat jernih kita boleh nampak ikan dan dalam dia boleh tahan la utk menyelam-nyelam kan. Sungai ni memang tak tercemar lagi bersih je air dia kehijauan malangnya aku tak dapat nak mandi lama sebab hari hujan. Tengah syok aku mandi sekali siren bunyi itu tandanye kita tak leh nak mandi takut ade fenomena kepala air. ape yang pelik hari kedua selipar sandle aku hilang. tak tau sape yang ambil jadi aku kena gi bandar cari selipar nasib ade jugak vincci kat sanakan. so third day ape lagi cari souvenir untuk family aku. ayah kirim samping songket naik pening kepala aku jalan dalam pasar payang nak survey harga lastly aku jumpa hrga yang murah. korang bayangkan dari RM 680 aku dapat RM280 murahkan? tapi aku tak sempat nak ambil gambar samping sebab aku dah migrain. lastly aku cari keropok lekorkat kg losong. yang tu confirm kene beli sebab kalau tak beli bising mak aku. so kat bawah ni beberapa keping gambar kat sane.

happy birthday 24th

kat belakang tu stadiun yg runtuh

with kimah cube tgk jernihkan air die dalam plak tu

Lata Tembakah, Besut

tengah pilih keropok keping posing lagi tuh

mak cik kusyuk kira keropok lekor yer..

lepak makan waffle kat pantai batu burok

ambil angin kat pantai seberang takir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...