Jom Klik Sekali

Monday, December 14, 2009

Induction Course





Last week aku baru je balik dari kursus induksi kat Institut Biodibersiti (IBD) Lanchang, Phang. Pewhhh perjalanan yang memakan masa hampir 2 jam. Senpjang perjalanan oklah bila sampai kat pahang banyak pemandangan yang menarik terutamanya aku tertarik dengan satu kawasan lereng bukit yang di usahakan untuk penanaman sayur the kat tepi dia ada air terjun. Nice view..tempat kursus aku ni kira mauk hutan juga la..Network phone memang problem sikit lah. TEmpat ni jauh ke dalam hutan kerana IBD ni tempat pemuliharaan dan pemeliharaan hidupan liar. First and second day memang di penuhkan dengan kelas struktur organisasi di bawah kementerian aku berkerja. Third day paling best sebab semua peserta kursus dapat pegi Kuala Gandah tempat pemuliharaan gajah. kami semau di beri peluang untuk naik gajah. Tapi tiket naik gajah ni sebenarnya terhad. Tapi kami semua bernasib baik dapat tiket utk naik gajah. mula-mula memag aku tak nak naik sebab aku gayat tggi tapi officemate aku beriye ajak naik. so aku naik lah. aku sendiri tak jangka lah yang ku ni agak takut dengan binatang2 ni.hehehe sebab badan aku kan besar. pape pun pengalaman ni menarik membuat kan aku rasa nak datang tempat ni lagi dengan family aku. terutama nak bawa Syasya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

followers