Jom Klik Sekali

Friday, January 8, 2010

Married????

Ade beberapa perkara yang aku agak confused gak dalam bab ni. Tapi aku dah makin tua adik pun dah kahwin aku patut rasa nak menyusul jugak. Mungkinkah keputusan ni aku buat atas dasar aku kecewa dan membawa hati yang lara hahaha~~. Eh korang bagi pendapat sikit.

1. Restu keluarga sangat pentingkah? (dlm kes ni mak and ayah dah restu tapi adik beradik pulak tak restu)

2. Bahagiakah nanti kita kahwin kerana kebaikan yang telah dia berikan kepada kita?

3. Apakah tanda-tanda kita dah bersedia nak mendirikan rumah tangga?

ha nampak terlalu personal tapi kalau korang bagi pendapat aku suka mengambilnya sebagai nasihat..rite juz leave a comment ok..

4 comments:

  1. jangan disebabkan orang lain, kita mengambil keputusan itu..

    setiap keputusan utk melangkah ke gerbang itu, mestilah betul kerana Allah..buat istikharah, dan yakin dengan keputusan ayng dibuat tu...

    1. Restu mak bapak tu yg penting..adik beradik, lama kelamaan, pasti akan terima..mak bapak, lamabt laaa sket kan...

    2. Susah nk ckp pasal kebahagiaan...Tanya hati, tanya perasaan kita, dan istikharah

    3. Tanda2?? sampai seru kut..no experience.

    Sory, saya hanya tau bgtau org..diri sendiri pun out...hahaha

    ReplyDelete
  2. dahlia: TQ atas komen awak tu ek...boleh jadi panduan jugak

    ReplyDelete
  3. Wahai adik ku yg cumel n cute bangat nih...
    Nak kawin kena betul bersedia dan dtg dari hati. Niat yang penting, tujuan utama nak kawin. Hati kita utk sape sebnrnye. Bkn kerana org lain dah kawin, kita pun kena kawin. (tp kl akak special case la sb faktor umur...hehehehe) Pernah kan akak bgtau, kita kawin dgn org lain tp hati,minda kita kat org lain. Cam ne?.... Akak setuju ngan dahlia, restu mak ayah yang penting. Adik2 tu satu hari nanti mesti mereka akan terima. Let me guess that guy....x yah sebut la. Ok..tepuk dada tny selera, jaw ditgn anda. Solat istikarah...moga2 ada petunjuk.

    ReplyDelete
  4. farah maksudkan bukan A tau kak..ni pasal S..farah x nak dah contact A rasa cukup lah setakat tu je dengan dia..tapi kakak si S skang ni mcm dah kurang..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

followers