Jom Klik Sekali

Wednesday, June 22, 2011

Dulu & sekarang

Salam Petang


Teringat dulu masa i kecik-kecik time petang cam ni kat kampung duk bawah pokok rambutan sambil minum kopi O cecah biskut lemak tak pun biskut azan peh memang sedap. Dululah zaman kecik-kecik. Sekarang dah besar panjang dah kahwin pun. Nak air kopi kena buat sendiri tak dapatlah uwan atau mama yang buatkan nanti dio cap pemalas pulak. Banyak benda dalam hidup ni kita cakap dulu time macam ni best je, dulu masa bujang best je, dulu masa sekolah best je tapi sekarang best tak? tapi bila yang sekarang ni akan menjadi kenangan pada masa akan datang mesti korang akan cakap benda yang sama. Nak cite sikit ni zaman korang bercinta mesti rasa sangat seronok tahap KRUmania lah. Tapi sejauh mana percintaan korang tu akan jadi best tahap KRUmania. Kadang-kadang aku cuba menepis bila orang kata dulu masa bercinta boleh lah dia buat macam-macam tapi bila dah kahwin nang HADO!!! hadapkanlah sorang-sorang dah tak boleh nak hadap baru datang nak tolong tu pun kalau nak tolong! Itu semua kata orang. Kita boleh ubah cakap orang selagi kita pelihara sesuatu hubungan. Bila kita selalu semai perasaan kasih dan sayang insyaAllah tidakkan berubah. Dan jangan lupa berdoa supaya ia tidak akan berubah. Wahh macam dah lama hidup ha bercakap aku ni hahaha! well aku dengan cousin (phyzura) aku selalu wat pillow talk bab-bab cam ni. Aku bercakap pun melalui pengamatan aku gak lah. Walaupun acik baru 26 tahun hidup dah banyak bondo acik tompuh dalam kehidupan acik tu yg mematangkan acik tu. sekian timo kasih jonguk blog i ok! chil :-P

2 comments:

  1. ye,, saye mmg suke pillow talk ngan acik nih sbb acik nih punye idea selalu bernas. huk huk.. windu la nak pillow talk ngan ko.. kenapa kita harus berpisah... kenapa semua ini? mengapa semua ini? huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. bongok!!! den tak suh do tapi ko yang hondak bona!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

followers