Jom Klik Sekali

Saturday, November 12, 2011

KESAT!!!

"pegi jahanamlah ko"

perempuan murahan, ko dah ada jantan lain"

betina sundal

jantan bodoh! bangang! sial cilako

ganas gilo tak mukadimah acik! tu baru sikit ado ayat lagi power HARAM jadah dari ni. siapa yang pernah dapat ayat cam ni. exspecially bilo baru pas putus cinta! acik bukan main hangin ameklah bila ado orang yang tak dapek terima kenyataan bondo ni. Pasal apo perlu ungkapkan ayat macam ni??? mano hilang budi pekerti dan didikan kito??? Acik memang pangkah kalau ado orang yang yang gomar cakap macam ni. Terutama lelaki yang bila ko sayangkan seorang perempuan bukan main ko merayu-rayu dengan dio tapi bila perempuan tu tolak dengan cara baik ko nak balas kasar-kasar cam ni. Sebagai manusia sepatutnya kita perlu REDHA dengan apa yang berlaku. Back to basiclah yo adik-adik, abang-abang, kakak-kakak dan pak cik mak cik sekian. Kita harus ingat tak semua yang kita rancang akan menjadi kerana segala apa yang berlaku ke atas kito adalah keizinan dari -Nya. Cuba kita renungkan diri kita sudah cukup hebatkah kita untuk melepaskan kemarahan seolah-olah kita selalu betul? Pernahkah kita kaji kekurangan diri kita? Sebelum menyalahkan seseorang kaji semula diri kita dulu. Amboi acik ni kalau dah membel tak pandai lah nak berhonti do kan! Jadi kito ni dah bosar panjang belajarlah menghormati orang lain . Ingat posan acik ni orang akan hormat kito bilo kito hormat orang. Belajar hormat menghormati antara satu samo lain. renung-renungkan ok!

6 comments:

  1. apo tetibo acik ni? ado yg menyakitkan ati acik ko?

    ReplyDelete
  2. tak do acik goram dengan segelintir pihak yg goma menghamburkan perkataan kosat ni!

    ReplyDelete
  3. amik cermin, suluh muka sendiri bukan muka org lain ye...org klu dh salah suke tunding jari kat org lain..beselah, manusiakan. yg BERDUIT dpandang MULIA, yg xde duit, HAAAKTUIH la kan...dpn org bkn main baik, HAKIKATnya ALLAH je yg tau...

    ReplyDelete
  4. bukan semua org mcm tu la....tapi kalau org tak salah dan kalau org tu baik sgt tak keluar perkataan yg kesat2 mcm ni!

    ReplyDelete
  5. Apo kono mngono entri acik ni ngn duit? Hehehe

    ReplyDelete
  6. hahahaha tu lah yg acik musykil ni...ghaso eh acik x sobut pasal duit do

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

followers