Jom Klik Sekali

Wednesday, February 13, 2013

Tukar Kerakyatan Tukar Dialek

Hola Holi Cikibum..cikibum.. sejak-sejak si Johan asyik sebut cara si Dina.Era acik jadi goma guna ayat ni!
Assalamualaikum...

Seperti yg anda sedio maklum acik (maklum ko?) incek husbandkan rakyatnye kan, Terengganukan. So tahun lopeh acik tolah pun buat permohonan pertukaran ke Kuala Terengganu. Mesti korang dah tahu apo yg acik nak koba an kat sinikan. Yo memang topat acik Leha, Acik Ros, Pak Cik Leman akhirnya acik Pharah, tolah pun mendapat panggilan talipon dari kakitangan Jabatan Perkhidmatan Awam adokah acik masih berminat untuk bertukar ke sano? Jawapan acik of coz lah walaupun sayang nak ninggalkan Putrajaya laei-laei Nogori Sembilan tompek darah tumpah, tompek omak & ayah tercinta, tompek mandi sungai, tompek bercinto bagai nak rak!!!, tompek makan gulai ayam masak lomak cili api, segalo tompeklah. 28 tahun acik duduk kat selatan ni makonyo tidak lamo laei acik akan beralih arah ke Pantai Timur tinggal bersama bersama incek husband akhirnya setolah bertahun-tahun cari jalan (macam sepuluh tahun gayo eh). Ha lopeh ni adokah entry acik jugak akan beralih dialek kepado dialek Terengganu??? tengok yolah nanti. Tapi ghaso eh acik totap mengekalkan bahaso kampung acik ni. Semoga acik terus sukses dalam kerajaya dan jugak sukses sebagai seorang isteri juga sukses untuk menimang cahayo mato gitooo katanya. Okehlah opss sebelum terlupa nak yo ucapkan selamat pegantin baru kepada bekas kawan acik giteww yg bercinta bagai nak rak dulu hahaha. Katanya dapat orang Melaka alhamdulillah!dan tidak lupo kepada kengkawan Zul & Shima, Ibni Hajar & Isteri tahniah semoga menjadi suami isteri yg soleh & solehah bahagia dan membahgiakan.Okeh Chill yaw 
Saya Yang Menurut Perintah


2 comments:

  1. Emon, Tahniahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq bren..nanti acik belanjo ko kehepci yo!! hahaha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

followers