Jom Klik Sekali

Monday, September 28, 2009

Gempar 2 Syawal 1430!!!

Pagi tu aku bangun tidur disebabkan adik aku yang paling kecil menangis-nangis sakit kaki. Mama dah start bising suruh siap-siap sebab nak balik kampung Kuala Pilah belah mama plak. Tapi pagi tu adik aku yang kecik tak henti-henti nangis mula-mula kaki dia sakit sampai dia tak leh nak jalan after that tangan dia plak tibe-tibe tak leh gerak dan tak leh di sentuh langsung sebab kalau sentuh dia kata sakit sangat. My dad dah risau gila, ayah tak sempat tunggu kitorang semua siap terus dia bawak Syasya gi hospital. Mula-mula aku ingatkan dia sakit biasa je sebab penat lepas banyak sangat main masa first raya. Tapi tengah aku siap-siap nak balik adi adik aku yang baru balik hospital cakap "cepat pergi hospital Syasya kene jangkitan kuman kat paru-paru" masa tu Allah je yang tahu perasaan aku. Aku dah start menangis on the way nak ke hospital tak henti-henti aku berdoa dalam hati supaya Syasya tak de pape. Sampai Hospital Petaling, Jelebu, N9 aku tengok syasya dah duduk atas kerusi roda sebab dah habis cek doktor. Sebenarnye dia kene tahan wad tapi mama tak nak dia masuk hospital Jelebu. Aku terus tanya mama and ma said " dah x ray paru-paru ok tapi dalam darah ada jangkitan virus so doc bagi ubat kalau tak ok jugak doc suruh bawak hospital balik" So kami balik ke kampung Kuala Pilah, N9. sampai ke malam tak de pape perubahan kat syasya dia nak jalan still sakit-sakit lagi. Tangan langsung tak leh nak gerak aku dah agak risau aku terus call ayah cakap bawak jugak adik hospital supaya doktor sini leh sahkan penyakit dia. Sampai hospital Kuala Pilah Doc cakap memang ade virus dalam darah dia so dia kene tahan wad kecian adik aku baru 6 tahun dah kene tahan wad lagi. Tapi nasib doc cakap penyakit dia tak serius alhamdulillah nasib la. Malam tu mama jaga dia kitorang rotate jaga dia so segala program hari raya terbatal sampai dia keluar hospital wad. Hari Raya ke-3 dia dah boleh keluar tangan dah boleh gerak. So belah malam tu kitorang boleh start jalan raya balik sebab mama nak menjemput org untuk Majlis Kahwin Adik aku bulan november ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

followers