Jom Klik Sekali

Monday, October 5, 2009

Buku Kejayaan Di Tangan Anda

Aku baru je beli buku ni semalam. Actually aku ni agak rajin masuk MPH cari-cari buku yang best. So last week, masa aku tengah telek buku-buku yang ade kat MPH tu aku nampak buku ni. Macam best je tajuk dia. 'KEJAYAAN DI TANGAN ANDA' hasil karya A. Hassan Mohamed aku ambil buku tu. Aku cari lah port yang agak cantik nak baca buku. Then apelagi i start reading, aku tertarik dengan buku ni sebab banyak kata-kata motivasi dan contoh-contoh org yang telah berjaya. Antara petikan yang ayat aku rasa menarik dan memberangsangkan adalah kata Lyons "Pilihlah satu kerja yang anda suka. Tumpukan sepenuh perhatian dan bertugaslah dengan tekun untuk mencapai tujuan anda. Jika anda berniat berbuat demikian, anda tidak akan gagal. Usaha yang keras dan dengan penuh perhatian serta ketekunan yang tetap adalah formula rahsia untuk kejayaan manusia" tegas Lyons. Buku ni seakan memberi aku semangat utk terus berusaha sehingga berjaya. InsyAllah...Semoga ape yang telah aku usahakan ini akan berjaya.. amin...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

followers